Problemy z cerą? Poszukaj rozwiązania w… zębach!

Mimo specjalistycznych zabiegów pielęgnacyjnych Twoja cera nadal jest daleka od ideału? Co rusz pojawiają się u Ciebie wągry, krostki i wypryski? To niekoniecznie wina hormonów czy skłonności cery do przetłuszczania się. Przyczyną kłopotów z cerą mogą być bowiem… zepsute zęby.

ciekawostki

Mimo rozmaitych akcji profilaktycznych niewiele osób zdaje sobie sprawę z faktu, że stan zdrowia zębów i jamy ustnej ma wpływ na cały organizm. Zepsute zęby, zaatakowane przez odpowiadające za próchnicę bakterie, mogą przyczyniać się do chorób serca, układu krwionośnego czy płuc, ale również szkodzić urodzie. Wytłumaczenie takiego stanu rzeczy jest proste – w okolicach zębów z próchnicą tworzą się skupiska szkodliwych bakterii. Jeżeli stan zapalny w jamie ustnej jest dość zaawansowany lub gdy pojawia się konieczność leczenia kanałowego, bakterie przenikają przez tkanki do innych części organizmu.

Jak poznać, czy trądzik jest spowodowany zepsutymi zębami? W tego typu przypadkach wypryski pojawiają się przede wszystkim w okolicach ust, na kościach szczęki oraz na brodzie. Jeżeli przyczyną kłopotów z cerą jest łojotok lub zmiany hormonalne, krosty występują na całej twarzy (a zwłaszcza na czole i policzkach), a niekiedy również na plecach, ramionach lub dekolcie.

Oprócz nieleczonej próchnicy, trądzik w okolicach brody oraz szczęki może być spowodowany także nieusuniętym korzeniem. Niestety, wiele osób sądzi, że wraz z ekstrakcją zainfekowanego próchnicą zęba z jamy ustnej usunięte zostają wszystkie siedliska bakterii. Nic bardziej mylnego! Nieusunięty korzeń nadal może szkodzić pięknej cerze, podobnie jak nie do końca wyrżnięte zęby mądrości. U wielu osób dostęp do nich jest utrudniony, co uniemożliwia właściwą higienę. A od tego już tylko krok do rozwoju próchnicy.

Należy również mieć świadomość, że zęby nie muszą boleć, aby powodować kłopoty z cerą. Ból jest naturalną reakcją obronną organizmu na zachodzące w nim szkodliwe procesy. Początki próchnicy bywają zupełnie bezbolesne, a pacjenci zgłaszają się dentysty dopiero wtedy, gdy nie mogą normalnie funkcjonować. Wówczas jedynym rozwiązaniem bywa usunięcie zęba. Dlatego warto co najmniej dwa razy do roku odwiedzić stomatologia w celach profilaktycznych. Dzięki temu, zapewnimy sobie nie tylko piękny, zdrowy uśmiech, ale również idealną cerę!